Wednesday, February 20, 2008

BILLBOARD BEKAS AHLI PARLIMEN KELANA JAYA DISABOTAJ?



Papan iklan yang yang terletak di tepi Lebuhraya Damansara Puchong berhampiran PJS 8 ini menggambarkan kepada kita tentang pergolakan yang berlaku dalam Barisan Nasional di kawasan Kelana Jaya. Dahulu kami pernah mendedahkan tentang papan iklan ucapan Selamat Tahun Baru Cina bekas ahli parlimen ini yang disifatkan sebagai poster kempen pilihanraya yang terbesar sekali.

Rupa-rupanya bekas ahli parlimen Kelana Jaya ini tidak dicalonkan di Parlimen Kelana Jaya untuk penggal ini dan tempat beliau akan digantikan dengan bekas Adun Subang Jaya Datuk Lee Hwa Beng. Maka billboard ini dilihat sebagai salah satu usaha beliau untuk merayu agar dicalonkan semula untuk kerusi parlimen Kelana Jaya ini. Namun malangnya apabila billboard beliau ini telah disabotaj oleh pihak-pihak yang tertentu. Isu ini telah pun keluar dalam berita TV3 sebentar tadi.

Kami DPPKJ telah sempat ke lokasi papan iklan berkenaan dan mendapati bahagian muka beliau pada kedua-dua papan iklan berkenaan telah diconteng dengan bahan yang dipercayai cat. Bagi kami adalah mustahil ianya adalah kerja pembangkang kerana adalah amat sukar untuk memanjat papan iklan yang ketinggiannya hampir menyamai rumah flat lima tingkat ini.

No comments: